Tuesday, May 28, 2013

Widgets

JUST LIKE IT! | ONE UTAMA DAMANSARA |

Dessert attack!!!! Ok malam malam mcm ni since game Pahang Vs JDT dah ditangguhkan, rasa macam sesuai lak jika kita plan makan something yang sejuk dan sedap untuk siang hari mahupun malam hari la. Sekarang ni makin lama makin banyak konsep dessert yang ada dipasaran sekarang, tapi yang menariknya yang ni adalah cara dierang buat ice cream kat sini dengan menggunakan Nitrogen untuk membekukan liquid dan membentuk ice cream. Tempat yang dimaksudkan adalah JUST LIKE IT!, unik dengan namanya, memang unik jugaklah dengan penghasilannya dan mampu menarik minat orang untuk tengok cara dierang buat.
 

Memang ramai orang yang nengok sebab masa ni baru 2hari dierang bukak tempat ni and memang ramai yang macam takut nak cuba sebab tengok asap yang keluar dari mixer tu sangat menakutkan, dengan chef2nya pakai baju makmal sains lagi, memang sesuatu yang unik dan menarik perhatian orang. Kalau korang perasan, dierang display gak tong Nitrogen yang digunakan untuk menyediakan dessert kat sini.


Ni menu yang disediakan buat masa ni, so banyak sangat pilihannya, aku mintak pendapat owner kedai and dia cakap better try Durian+Durian so aku pon order la durian durian.

 

Jug yang digunakan untuk nitrogen tu, memang totally beku and boleh dipegang ok tapi yang kat luar luar jug tu je la, x digalakkan mencelup tangan didalam jug takut tangan keras la pulak.




Ok ketiga tiga gambar tu proses dierang buat ice cream tu, dierang bancung liquid item and then masuk dalam mixer, kemudian masukkan nitrogen tu sikit sikit sampai ice cream tu keras. Ada video untuk tontonan umum.


 

Inilah hasilnya!!! Ice cream yang sangat sedap. Texture ice cream sangat smooth dan rasa durian yang sangat kuat membuatkan penggemar durian akan geleng kepala bila makan ni!! Selain dari flavor nie, perasan gak customer dok order Tropicana+mango! maybe flavor tu pon sedap, korang patut try and bagi pendapat anda disini :)

TASTE: 4 of 5
PRICE RANGE: RM7- RM12
OVERALL:  RECOMMENDED
ADRESS: One Utama Shopping Centre, 1, Lebuh Bandar Utama PJ, Bandar Utama 47800 (betol betol depan GSC NEW WING)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...