Wednesday, May 22, 2013

Widgets

FIERCE CURRY HOUSE |BANGSAR|

FIERCE BRIYANI!!! Nama pon dah garang jadi apa yang kita expect dari restoran yang guna nama yang agak garang ni kan selain dari makanan yang menyelerakan dan sedap. Bagi mereka yang gemarkan food dari India terutamanya Briyani, jangan lepaskan peluang untuk menikmati nasi briyani dari Restoran Fierce Curry House
 

Nasi Briyani yang dimaksudkan adalah Hyderabad Dum Briyani, ada option ayam (RM15) ataupon kambing (RM18). Yang specialnya, nasi tu dikukus sekali dengan lauk dalam periuk kecil dan ditutup rapi dengan tepung capati, ini bagi memastikan semua rasa dan moisture tu ada dalam nasi dia. Pada mula ingat nasi dia sikit, sekali dok tuang dalam pinggan, kenyang sampai malam. 


Keluasan restoran dan sentiasa sejuk je memang buat kita rasa selesa dalam ni cuma kengkadang tu rasa pelik dengan konsep restoran ni, gambar didinding melambangkan india, tapi ada replika kapal portugeis, pastu background music lagu ala ala Caribbean gitu, tapi takpelah, sebab food sedap semua tu tak kisah sangat.


Ok, ini set nasi Briyani kambing dia, kalau kambing dia ada tanda merah, kalau ayam plain aje dan dihidang dengan rassam, kari, dan sayur. Kalau boleh masa dierang hantar nasi ni, mintak tolong dierang tonggengkan dalam pinggan sebab mangkuk tu sangat panas. Ini ada video cara bukak mangkuk tersebut:




Inilah hasilnya, memang banyak nasi dia dan kambing tu pon banyak, macam aku cakap tadi, food nie memang akan mengenyangkan sesape saje yang berani menyantapnya. Dihidangkan dengan side kari sayur dan rassam, memang lengkap la and agak pedas sedikit, bagi mereka yang suka pedas rasanya takde masalah dengan food ni.


Selain dari Nasi Briyani dia, Roti Nutella (RM10) adalah signature dessert Restoran Fierce Curry House nie. Walaupon harga dia agak mahal, tetapi sangat berbaloi, coklat nutella dia tak kedekut, bukan main banyak lagi, dan dough roti tu lak sangat lembut, sesuai dimakan lepas bertempur dengan Briyani yang pedas tu.


Kenelah dengan ayat dia, "weight loss can wait", sebab kat sini makan je takyah nak ingat berat badan sangat sebab food dia memang terbaik. Selain dari briyani restoran ni ada gak nasi daun pisang dengan set bermula dari RM6, roti canai, capati...dan kebanyakan food dari restoran india akan ada la. Secara keseluruhan, MESTI CUBA!

TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM6 - RM30
OVERALL:  RECOMMENDED
ADRESS: 16, Jalan Kemuja, Bangsar Utama, Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...