Monday, May 27, 2013

Widgets

JANG-GUN KOREAN BUFFET RESTAURANT |FAHRENHEIT 88-KL|

K-Pop melanda foodt8ge kalini!!!!!Dengan pasaran K-Pop yang melanda Malaysia sekarang ni, ade jugak restoran2 keluar dengan food2 ala ala korea dan secara tak langsung korean cuisine pun terus bercambah bak cendawan ha gitu. Korang mungkin peminat BigBang, Shinee, 2ne1, Super Junior, dan sebagainye lah, korang ada pernah terpikir nak merasa makan makanan yang dierang ni makan? Meh serbu Jang-Gun Korean Buffet Restaurant kat Fahrenheit Bukit Bintang nie, memang sangat fantastic baby!!


Name pon korean restaurant, mesti le makanan makanannye pon korean base kan, tapi takde la 100% food korea sebab kalau semua korean food takut tak lalu, ada gak makanan jepun dihidangkan kat sini. Bila sampai di restoran ni terus pelayan akan menghidangkan sup herba dari korea sebagai tanda selamat datang.


Antara signature food kat sini adalah grill item dia, boleh pilih dari kambing, lembu, itik, ayam dan seafood yang boleh korang bagi kat mamat bawah ni grill untuk korang dan boleh request nak half cook or what untuk daging daging. Grill item dia bukan takat grill bodoh je tapi dimasak sekali dengan sos dari korea yang sangat sedap dan padan dengan protein kat sini.

 



Ha ini hasilnya, memang terbaik la cakap kat korang, aku cadangkan korang mintak dierang grill daging tu medium je, sebab memang sangat lembut dan sangat sedap dan korang leh bagi dierang grill banyak banyak sampai bengkak tangan dierang.


Ni ambik first round aje, ada japchae, ddeokbokki, kimchi fried rice, dan yang sangat menarik perhatian aku adalah free flow shashimi, memang terbaik la kan ikan salmon segar dan dierang tak potong banyak banyak sekali jalan, ini akan memastikan kesegaran salmon tu terjamin. Kalau korang perasan ada gak udang tempura, sayur sayur dierang buat tempura pon ada.





Jalan jalan cari makan pon dah sampai sini rupenye, ini aku rasa first time aku agree dengan suggestion JJCM yang tempat makan dierang cakap tu sedap. Memang terbaik. Dengan harga RM70.30 nett seorang, memang sangat berbaloi makan kat sini. Tapi masa aku g makan ni, aku cek kat groupon sebab kat situ rajin bagi murah makan kat sini, so rajin rajin la korang tengok kat situ gak :) Ok, lepas korang dah makan korean food ni barulah officially korang jadi K-Pop stars!

TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM50-RM71
OVERALL:  RECOMMENDED
ADRESS: Lot G1 27 01-04, Ground Floor, Fahrenheit 88 Shopping Centre, 55100 KL

2 comments:

  1. terbaek mmg mncari korean bbq rest y halal..susah sgt..tq for the recommendation!

    ReplyDelete
  2. No probs :) Selamat menjamu selera :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...