Wednesday, May 22, 2013

Widgets

WARUNG A ONE FAMILY | KAMPUNG KUALA SG.PINANG |

Bila kita pegi penang, makanan yang akan selalu dok dalam kepala kita mesti nasi kandar, dan yang selalunye femes macam Nasi Kandar Beratur, Nasi kandar line clear,pasemboq dan sebagainye la kan. Tapi if breakfast takkan dah melantak nasi mamak kot kan? Jadi kebetulan masa pegi penang ritu, saje drive ikut balik pulau melalui feringghi, memang pagi pagi best la ikut sini..ikut jalan yang sempit dan sejuk je kat atas tu, pastikan anda isi minyak sebelum melalui jalan tu sebab takde petrol station pon situ. Ok, lepas je lalu kat balik pulau tu, lalu la kat satu kampung nie, Kampung Kuala Sg. Pinang, tetiba rasa lapar nampak satu gerai roti canai melayu ramai orang dok beratur, tertarik dengan keadaan tu terus parking and nampak something pelik, ROTI JAMBUL, ha ini something new for me la. Mari kita terjah!




Gerai yang simple, macam kedai makan pagi kampung kampung, ada nasi lemak bungkus, kuih muih dan roti  canai dan roti roti yang pelbagai la.  Tengok le ramai orang buat kita nak turun sekali join.




Ok, ini yang menarik perhatian tu, roti jambul, macam roti tampal, cuma roti tampal tu telur dia dah masak betul, lain dengan roti jambul, telur kuning tu masih lagi lembik dan bergoyang goyang, itu la kot maksud dia dengan jambul tu! Tapi memang terbaik la dengan roti yang lembut dan panas, ada pulak telur kuning tu, memang menambahkan sedap roti tu.




Baru cucuk sikit dah pecah dah tu, memang abang yang buat roti ni pembuat roti tegar la sebab leh jaga telur ni dari pecah. Ada video sikit time pecahkan dara roti jambul ni :)




Dan pelengkap kepada roti ni mesti ada kari, dan tak lengkapla ke warung kopi kampung dengan gulai daging, rasa gulai dia biasa saje, tapi bila sampai mood kat kampung ni jadi sedap makan dengan roti dia, lain dari kari mamak, kita panggil ni kari gulai melayu. So dapat le kita lari sikit dari kebiasaan makan roti dan gulai mamak yea dak?


Jadi kesudahan kat warung ni kita pekena teh tarik dulu, lengkap sarapan kat penang ni, if korang datang penang keluar la pagi pagi dari hotel, ikut jalan balik pulau pasti korang jumpe warung ni. Terbaik :)

TASTE: 3 of 5
PRICE RANGE: RM2-RM6
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: Jalan Fatimah Hassan, Kampung Kuala Sg. Pinang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...