Friday, February 18, 2011

Widgets

PENYET EXPRESS |SUNWAY PYRAMID|

Ok, Aku buat terus perbandingan antara Waroeng Penyet dengan kedai Penyet Express ni, so, aku gi la makan kat sunway ni and nak try la perbedaan antara kedua dua kedai ni, first aku masuk kedai ni dia konsep lain sikit, macam kat curve tu dah moden sikit kerusi meja dia, tapi kat penyet express ni dia campuran moden dan klasik. Dia ada tempat sofa empuk untuk makan and tempat makan duduk beradab macam kat bandung gituw. Konsep sama tulis order atas kertas tapi tak perlu nak ke kaunter untuk bayar dulu, kalini dierang yang kutip captain order tu and serve food dulu, macam style kopitiam la. Apa yang membezakan kedai ni ialah dierang ada SET MENU untuk dipilih, dengan harga yang lebih murah dan set tu dah merangkumi nasi, set ayam penyet dan juga sup, cuma air harga asing tu sama la dengan kedai lain.  Jadi aku ambik set ayam , ikien ambik set ikan keli (lele) . Agak lambat sikit food sampai tapi worth it la, ada set sos dia ada 2-3 jenis, kicap sambal, sambal bilis, and sambal sama cam kat curve. Yang menarik nye kedai ni sediakan sekali dengan sup yang pada aku sangat sedap dan adalah kuah untuk set penyet dia. Ayam penyet dia tak terlalu kering jika nak dibandingkan dengan CURVE tu, cukup cukup masak and boleh ditelan begitu saje and ikan keli dia juicy and rangup diluar. OVERALL PUAS HATI BANGET :D







TASTE  : 4 of 5

PRICE  : rm11.00 - rm15.00

PLACE  : COZY :D


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...