Wednesday, February 09, 2011

Widgets

FEND IKAN BAKAR |KELANA JAYA|

Biasanyea bila kita cakap pasal makan lunch ikan bakar mesti kita akan bayangkan ikan pari letak rempah n panggang or letak atas hot plate, yea memang itu yang aku bayangkan pon bila terpikir nak makan ikan bakar nie. So satu hari ni aku pegi le cari pot makan tengahari yang panas dan tekak tetibe cam nak masukkan ikan pari and kepala otak pon dok nampak ikan pari je. FEND (Fendi) ikan bakar kat KJ (belakang blok SUBWAY) , yang pasti ini bukan kedai aku and takde kene mengena ngan aku utk promote kedai ni.  Memang kedai ni food utama dia ikan bakar, aku dengar cite orang kedai ni dah berniaga lama dah, dekat pasar ramadhan kat KJ ni pon setiap tahun pasti dierang ni niaga and selalu je beratur panjang.
Kedai ni dierang ada set untuk food dia, and biasanyea set ikan pari dia dengan nasi harga dia RM6.50 and pada aku sangat berbaloi sebab dia tak kedekut ikan pon sebab ikan pari dia besar and memang cukup untuk sorang makan (kalo macam aku la). Konsep kedai adalah layan diri, kene pegi kat kaunter ikan bakar dia and pilih ikan bakar yang dah disediakan, selain dari ikan pari, ada gak ikan kembung, ikan keli, dan ada lain lagi kot sebab tak sempat tengok ikan lain dia letak untuk bakar, ada gak sayur sayur and ulaman untuk menambah lagi selera si pemakan di Restoran Fend ni.
Ikan yang dierang ada memang segar and dengar cerita stok sampai hari hari sebab hari hari habis, so, memang lazat la kedai ni kalau bawak seisi keluarga datang. OVERALL BERPUAS HATI :)




TASTE  : 4 of 5

PRICE  : rm6.00 - rm8.00

PLACE  : Standard malay restaurant :) 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...