Friday, February 18, 2011

Widgets

WAROENG PENYET |CURVE|

Korang pernah makan tak makanan autentik masyarakat indonesia yakni ayam penyet ni tak? biasanyea ayam ni memang betul di "PENYEK" bila dah digoreng. Simple dish, ada nasi putih, ayam goreng dipenyek, tauhu and tempe goreng dan sambal. Kalau kita perasan sekarang banyak je kedai kedai konsep ayam penyet kat luar sana tu, kalini aku nak share ngan korang lepas aku makan kat 2 tempat ayam penyet satu kat curve, satu kat sunway, kita mulakan dulu dengan yang dekat curve ni, dulu kedai dia ni kecik je ambik satu lot, tapi sebab dah ramai sangat orang kat kedai tu dia ambik lagi kedai sebelah dia jadi makin besar la kedai ni, memang dia bawak konsep "INI WARUNG INDONESIA" kat kedai dia, memang sarat dengan warna merah dan siap pasang video clips artis indonesia lagi, memang suasana tu ada lah macam kita ada kat sana.  Kat kedai ni konsep dia layan diri, kita tick kat kertas kita nak order ape and then pegi kat kaunter terus bayar, nanti dia akan bagi satu call card and dierang akan hantar food. Jadi aku order ayam penyet, dan sambal petai udang dan side dish keropok (dah macam keropok moni!) ehehehe. Kalau ikutkan pada portion dia memang besar and cukup untuk sorang makan padan dengan harga food, takde set dish, kene order satu satu, nasi kira lain, ayam kira lain camtu la,  so pada aku sorang abeh bayar pon dalam RM15.00 sorang sekali dengan air.  Pada aku ayam goreng dia sangat kering, dia goreng terlampau lama sampai pada aku dah takde zat dalam ayam tu, tapi seb baik cover balik ngan kicap pekat and sambal yang ada kat kaunter sos macam kat mcD tu. And udang dia pulak sedap la, rasa sambal dia cukup cukup pedas :) . OVERALL aku leh cakap ialah BOLEHLAH WADUHHHHH :D







TASTE  : 3 of 5

PRICE  : rm11.00 - rm15.00

PLACE  : Modern Indonesia warung



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...