Tuesday, February 15, 2011

Widgets

AL RAWSHA RESTAURANT |KAMPUNG PANDAN|

Sempena Maulidur Rasul harini aku ingin berkongsi tempat makan yang best ngan korang. MAKAN ARAB, ya itu lah tema untuk arini sebab aku pergi 2 hari lepas kat tempat baru AL RAWSHA ni. Asal tempat dia kat Ampang tapi dah pindah ke Jalan Kampung Pandan, betul betul sebelah bulatan kampung pandan tu. Well, kedai ni dulu kawan aku yang sangat gilakan makanan kambing kenalkan kat aku, dia kata dengan bayaran yang minimum RM30 dah cukup buat ko kenyang dengan kambing dan nasi basmati. Bila sembang pasal makanan arab dierang memang gemar betol la makan kambeng ataupon daging, dierang suke buat kebab lah, makan nasi lah and paling utama manisan dierang yang memang manis walaupon kecik je desert dia. 
So, masa aku pegi kedai baru ni aku tekejut jugak la sebab mak'ai memang besar betol kedai dia dah macam istana kot. Memang kat dalam tu sangat besar dan aku rasa 2x ganda dari kedai dia yang lama, aku rasa sebab senang dia nak buat event pe patut, sebab kedai tu 2 tingkat dan deco dia ala ala arab dengan lagu arab yang membuai halwa telinga.  Kat situ aku order LAMB KEBSA, ada nasi basmati cukup banyak untuk dua orang and 3 ketol kambeng besar dihidangkan sekali, gambar yang aku sediakan nanti tu nasi tu dah dibahagikan kepada dua sebab aku terlalu bernafsu nak makan sampai lupe nak ambik gambar! ahahaha. Selain dari nasi and kambing aje, dia ada hidangkan jugak dengan kuah sort of kari arab dan salsa tomato arab style, ada rasa cam sambal belacan pon ada, tapi bedalkan aje la. nasi yang dierang gunakan is nasi basmati and memang sangat sedap dengan herbs2 yang dierang campur dalam nasi tu memang buatkan aku geleng kepala bila makan. Satu lagi tarikan kedai ni is Malt Karbonated dia, yang kita biasa tau air BARBICAN kan, dia ada gak barbican ni tapi kalini aku try RIVAL dia HILLSBURG, rasa lebih kurang je ngan BARBICAN, and sangat sesuai makan kat tempat yang memang suasana cam kat AROB lah. Abeh makan tu kami order desert, TIRAMISU Arab Style lah, rasa seakan akan lemon cheese cake je, just a standard cheese cake la. Al Rawsha ni open 24HOURS so korang leh datang tak kira masa dan waktu kalau korang ke KL tu okeh. OVERALL SANGAT SEDAP :D

Menu

Beverage counter

Level 2

Tiramisu Arab

Hillsburg Malt Drink

My Plate

Her Plate

Side Dish 1 (Tomato Salsa)

Side Dish 2 (Kari Arab)

Outside View

Dari tepi jalan

TASTE  : 5 of 5

PRICE  : rm19.00 - rm50.00

PLACE  : ARABIC MOMENT :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...