Monday, July 22, 2013

Widgets

PARK ROYAL HOTEL BUFFET RAMADHAN 2013 | BUKIT BINTANG |

Hello geng!Hari selasa yang lepas aku berpeluang untuk berbuka puasa di Park Royal kat Bukit Bintang, apa apa pon TQ kepada Park Royal for the wonderful ramadhan dinner. Ok, daripada kita sembang pasal ashraf muslim dan pasangan hidup dia dan dok buat dosa kering je, baik tengok pasal makanan or tengok tengok tempat nak berbuka yea dak. So sekarang meh kita sembang pasai Buffet ramadhan kat sini ya. 


Entrance dia dah cemerlang dengan ala ala kampung gitu dan kat sini tema dia "HAWKER TEMPTATION" dan kita leh pikir food yang biasa kita makan kat kedai kedai tepi jalan or kat kampung halaman kita ke kan. Memang rasa berahi lah nak mencuba food kat sini sebab food dia tak terlampau modern dan bersederhana sangat.


Macam post sebelum ni, kambing panggang memang menjadi tumpuan utama, sama la kat sini dimana akan dicarve time tu jugak dan isi kambing kat sini tak kering dan sangat lembut isi dia. Dihidangkan dengan 3 jenis sos iaitu Black pepper sauce,Mushroom sauce dan mint sauce dan semua tu sedap bila makan ngan kambing. Seriously yang ni better dari SACC yang menyediakan hidangan lebih 100 lauk tu. Kepelbagaian kat sini memang best sebab ada 3 jenis nasi disediakan, nasi putih, nasi beriyani dan nasi ayam dimana disediakan booth kat situ untuk nasi ayam sahaja dan ayam pon ada dua jenis (stim dan roasted).


Dan tak dilupai fud2 kampung dierang, lauk dari paru goreng sambal, udang galah masak lemak cili padi, kerabu, heish banyak la yang memang sedap la dengan cukup garam gula dia dan rasa cam kat kampung..sungguh! 


Selain menyediakan masakan kampung, dierang pon ada seafood jugak untuk korang makan. Ada oyster mentah, ketam rebus pon ada untuk dok ratah camtu je.


Ok, yang ni set2 desert yang ada kat sini dan korang mesti rambang mata punye dari kueh kueh melayu, hingga ke kek2 yang sangat sedap, ada gak ABC dan tak dilupai ada ice cream dan aku rasa cam makan ice cream hagen dasz sebab ada 2 flavor tu exotic cam dierang jual tu and yang aku ingat tu ice cream berries yang color purple tu sangat sedap dan segar!

Sebelum aku lupa, kat sini pon ada signature drink dia iaitu AIR JANDA PULANG! ha nama dia dah kasar dah! Air yang menggabungkan air kelapa dengan isinya dan honey sea coconut, sangat menyegarkan dan sangat best bila minum time bulan pose camni!

Secara keseluruhannya buffet ramadhan kat Park Royal ni sangat berpuas hati dengan masakan yang disediakan dan jugak fast service dari dierang. Food yang ada direfill dan memastikan food tu sentiasa ada tu menjadi salah satu kredit untuk Park Royal ni. Dan menu dia akan recycle 5-6 menu kalau tak silap aku dan ini akan beri variety kepada pelanggannya dan ini akan memastikan takde food yang sama untuk keesokannya dimana contoh tak abes arini konpem dierang tak letak balik kat buffet line (wallahualam)

Untuk "Hawker Temptations Ramadhan Feast" ni, sudah bermula pon dari 10hb July 2013 hingga 7hb August 2013 dari jam 7pm sampai 10.30pm, Ha!!!makan sempai lebam!

TASTE: 4 of 5
PRICE RANGE: RM98++ Dewasa dan RM49++ Kanak Kanak
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: Chatz Brasserie, Park Royal Hotel KL, Jalan Sultan Ismail, 50250, Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...