Monday, June 17, 2013

Widgets

RESTORAN BIG BROTHER | KOTA DAMANSARA |

Western food kalau kena gayanya memang sedap. Tambahan lagi kalau berbaloi dengan ape yang kita bayar maksudnya food sedap, portion besar, harga berpatutan. Tapi kadang kadang kalo harga mahal pon tapi food tu sedap, kita tak kesah sangat sebab memang worth it la orang kata. Ok, ini ada satu lagi restoran yang saya nak update kat kota damansara, ramai gak nengok orang keluor masuk restoran ni, meh kita cuba Restoran Big Brother kat kota damansara kat the strand tu.

 

Dari pengamatan aku, restoran dia simple dan nama kedai pon memang simple and sangat menyerlah kan, and orang kat sini cakap portion food kat sini besar jadi mari kita cuba rasa.


Ok ini Grilled Whole Leg Chicken (RM16.90), dengan harga ni kira berbaloi la serve dengan salad, coleslaw, fries dan chicken thigh. Mungkin masa aku g makan tu nasib malang, ayam agak hangit dan kering, memang dierang cover kat sauce tu dan yang paling kecewa sekali tu coleslaw, tak tau mcmana nak describe, maybe muntah kucing pon ok sebab tasteless, pastu tak sejuk, panas je dah macam dimasak pulak coleslaw tu.


Then yang ni Au Gratin Chicken Char Broiled (RM16.90-RM18), lupa lak harga dia, tapi yang ni credit kat ayam tu sebab cheese dah cover banyak untuk taste dia, tapi sides masih sama mcm food yang first tadi, so no diff of sides yang sangat mengecewakan.


Yang terbaik pada aku yang ni, Cheesy Fries, mungkin sebab fries tu memang dah ready made, letak lak cheese, memang mengena la, so takkan la datang sini semata mata untuk benda ni je yang sedap betol tak?


Owh tidak dilupai, Meatball pasta, korang boleh identify ke meatball dia tu? memang besar meatball tu tapi kalau masin bebenor kita dah leh katakan yang chef dia ni nak kawen ni sebab masin sangat, ini mungkin dierang bubuh garam lebih, sepatutnya less salt sebab nanti lepas daging tu masak, daging tu pon akan masin siap dah, basic ni kot.

Secara kesimpulannya, restoran ni agak mengecawakan aku, lagi sekali suka aku ingatkan yang ini pendapat aku dan bukan pendapat orang lain yang suka tempat nie. Taste camni agak mengecewakan, walaupon bagi portion yang besar tapi tasteless pon tak jalan jugak. Maaf, this is a NO restaurant for me. 

TASTE: 2 of 5
PRICE RANGE: RM15-RM60
OVERALL: NOT RECOMMENDED
ADRESS: 3G, 3-1. Jalan 5/20, Pusat Perdagangan Kota Damansara, PJU5, 47810, Selangor

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...