Monday, February 13, 2017

Widgets

POPPO KANTEEN @ CHERAS

Korang teringin makan nasi lemak tapi nak nasi lemak yang ada pelbagai jenis lauk yg korang boleh pilih? Ha ni ada option untuk korang try nasi lemak yang lain macam sedap dia dan ada banyak gila pilihan nasi lemak dan makanan makanan yang lain!. Bila ditanya if food kat sini halal ke tidak, owner cakap food sini halal. Jadi memang terus masuk and rasa la restoran ni sebab tengok dari luar memang penuh aje. 


Diinspirasikan dari sebuah sekolah di Batu Pahat Johor, mereka cuba bawak kelainan dengan membawak konsep makanan di kantin dan dihidangkan dengan harga yang berpatutan dan makanan yang lazat. 

Meja didalam restoran pon ada ala ala kantin sekolah

Sebahagian menu nasi lemak yang ada

Nasi lemak favorite iaitu nasi lemak ayam goreng berempah. Sangat sedap!

Yang ni lagi sedap! Nasi lemak rendang perut lembu, memang terbaek dengan kelembutan perut tu dan rasa rendang yang sedap konpom macam nak tambah lauk lagi!


Selain nasi lemak, korang boleh order menu lain yang  sangat banyak kat sini, jadi kita try Kuey Teow Cantonese dia. Ini pon sedap, ada rasa bijan dan bawah putih yg cukup untuk membuka selera korang.  

Kalau korang nak lepak2 lama kat kedai ni, ada jugak snek yang korang boleh enjoy seperti ni, macam ayam goreng BoB / Shihlin yg dihidangkan dengan fries. Jadi lah buat lepak2 buang masa kan :)


Sebagai penutup kami order roti boom susu, sangat la sedap dan lain dari roti boom kat mamak sebab roti yang ni sangat ringan dan flaky, cukup manis berlemak buat korang senang hati :)


Poppo Kanteen ni jugak ada tarikan pada air dierang, ada pelbagai jenis air! yg ni Coco dinosor (mix milo dan koko) dan air asam boi. Selain dari tu, dierang ada Teh Tarik Telur setengah masak, tak berani nak ambik takut muak sebab telur setengah masak tu masuk dalam teh tarik tu, tapi pasti kedatangan kedua akan ambil air tu nak rasa. Selain tu ada jugak kopi dengan butter, teh tarik dengan butter, maksudnya dierang letak seketui butter dalam air tu, so rasanya mesti berlemak la kot. Pon akan cuba rasa next visit nanti. 

Secara keseluruhannya food kat sini sangat sedap dan ikhlas. Cukup rasa dan nasi lemak dia sangatlah sedap dan berbaloi. Korang mesti datang! :)

RASA: 4 / 5
HARGA: RM4.00-RM20.00/person
ALAMAT:
No. 26, Jalan Manis 4, Taman Segar, 56100 Cheras, Kuala Lumpur.

4 comments:

  1. Mmg percaya bulat2 ker kat owner kata halal. Cer tanya dia halal tu apa..

    ReplyDelete
  2. Xserve arak n babi tu xsemestinya halal. Daging ayam tu? Sembelih ikut kaedah islam ke x? Sepatutnya sebagai pengguna islam sepatutnya sebelum nk cari restoran yang halal utk makan tu semak dulu whether restoran tersebut ada sijil halal or takda. Bnyk restoran lain yg dah dapat pengiktirafan halal dari JAKIM.. Even restoran korea n jepun pun dh byk skrg ni.. Islam kata, yang halal tu jelas, yg haram tu jelas, diantara keduanya ade yg syubhah. So kita better tinggalkan yg tak pasti tu..

    ReplyDelete
  3. Tidak halal, tukang masak semua dari Indonesia. Tak semua tahu mengucap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halal bukan bergantung pada tukang masak reti berucap dik. Kalau ayam dibeli disembelih ikut kaedah Islam, di sediakan (prep dan masak) ikut kaedah Islam tapi tukang masak orang bukan Islam, ia tetap kira makanan halal. Jangan ubah2 hukum ye.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...