Wednesday, February 01, 2017

Widgets

SUSHI JIRO @ SUNWAY PYRAMID

Korang penggemar makanan Jepun terutamanya Sushi? Dah bosan dengan restoran restoran Jepun yang dah lama ada kat Malaysia ni? Ha ni kita ada restoran Jepun berasaskan Sushi yang terletak di Sunway Pyramid yang buatkan korang mesti nak try punya. 


Restoran terletak di level bawah area Marakesh dan sangat senang nak jumpa sebab Marakesh area tu takde la besar sangat pon.  


Di Sushi Jiro ni dia tak ada color plate dengan harga yang berbeza beza, disini harga satu plate sushi adalah RM3.38 satu plate. Tapi jika korang makan lebih dari 5 plate, satu plate akan jadi harga RM2.99! Sangat murah!!!!. Mungkin korang ingat RM2.99 tu mesti takat bagi sushi murah2 sahaja, tapi salah!!! satu plate termasuk Unagi (belut), Salmon Belly yang selalunya mahal tu pon dalam menu. Kuantiti mungkin sedikit kecil tapi sangat berbaloi la sebab kita cuma perlu bayar RM2.99 untuk satu plate. 


Antara yang dicuba disana, tengok size memang ok sangat dengan apa yang dihidang tu sangat puas hati dan rasa dia pon lagi sedap dari Raja Sushi. 


Apa yang menarik perhatian tu adalah mesin penghantar makanan yang datang betul betul dihadapan meja korang, ini order sushi yang tak ada atas conveyor belt tu. 


Memang kaw kaw la makan sushi dia sudahnya sebab memang banyak pilihan yang best2 buat korang mesti akan ambil banyak punya.


Korang kalau taknak makan sushi, ada jugak pilihan Ramen yang korang boleh try dengan harga yang sangat berbaloi. 

 Chicken Bone Broth Ramen

Yang ni sangat sedap sebab sup dia rasa miso, dan jugak seaweed yang banyak. Rasa sup dia sangat segar dimakan dengan mee yang kenyal. 

Spicy Miso Ramen

Yang ni untuk mereka yang suka makan pedas, sebab campuran miso dengan chili paste dia buat korang nak hirup je sup dia yang pedas pedas sedap ni. 


Secara keseluruhan Sushi Jiro adalah destinasi restoran jepun korang kalau yang teringin makan sushi dengan harga plate semua standard sahaja dan korang akan rasa sangat berbaloi makan sini. Looking forward untuk datang balik ke sini. 

RASA: 4 / 5
HARGA: RM3.00-RM50.00/person
ALAMAT:
Sushi Jiro @ Sunway Pyramid
LG 2.122
Sunway Pyramid Shopping Mall
No.3, Jalan PJS 11/15,
Bandar Sunway 46150,
PJ Selangor

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...