Sunday, April 29, 2012

Widgets

APAM BALIK SEDAAAP |KAMPUNG BARU|

Apam balik ni memang common food kalo kat pasar malam mahupon time bulan puasa kat bazar ramadhan. Tapi kengkadang tu rasa macam kita craving untuk food food macamni. Jadi kebetulan aku datang sini untuk makan Nasi Ayam Gerai Ah Kow, lepas makan nasi ayam tu craving nak dessert lak, kebetulan hujan tu nampak ler gerai betol betol depan food court ni ada jual apam balik dengan seri gandus sekali. 


Dalam hujan hujan cenggini aku redahkan jugak sebab nengok ramei jugak yang dok repeat datang gerai brader ni. Menurut sumber dari pakcik yang dok lepak kat kedai tu berteduh dari hujan, dia cakap susah nak cari sri gandus yang sedap nowadays. Dengor cakap camtu tu yang terus dok cuba tu, dia ada dua flavor kat sini, nenas dan kacang merah. Untuk pengetahuan umum jugak, nenas dan kacang merah ni brader ni buat homemade, tak beli paket punya.

 






Ini lah hasil sri gandus yang hampir siap dimasak, pada aku dough dia sangat sedap sebab tak bertepung sangat macam kat gerai lain yang kengkadang tu rasa tepung dia sangat kuat dan terlampau keras isi nya. Tapi yang ni memang terbaik, lembut pada tepung dia dan isi nenas yang sangat asli dan x berapa manis, ia sangat sedap kalau dimakan time suam suam (kalau panas sangat nanti melecur mulut).



Selain dari itu, aku pon ada order apam balik, sebab tgk dia buat sri gandus tu macam memberahikan aje, so order gak, tapi yang ni mintak apam balik jagung aje, tengok pada cara dia sediakan apam balik ni memang tak kedekut langsung, brader tu main bubuh aje semua inti dia dan sangat banyak.



Tengok aje pada gambar tu, memang sangat sedap apam balik dia ni, manis cukup, lembut tepung dia cukup, memang perfect untuk korang cari buat makan petang korang. :)

TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM2-RM3
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: Bertentangan dengan Medan Selera, Lorong Raja Muda, Kampung Baru, Kuala Lumpur

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...