Friday, April 13, 2012

Widgets

NEW YORK DELI |ONE UTAMA DAMANSARA|

[RESTAURANT CLOSED]
Update Information: 30 APRIL 2013

Western lagi, kalini kat OU damansara, kedai dia betol betol depan Daiso dan Cold Storage kat OU new wing. Nama restoran dia New York Deli dan dierang menerapkan menu asli dari New York seperti burger dia dan buffalo wing dia, dan side dia ada gak spaghetti and such la. 


Apa yang bestnya pada aku kedai ni pon ada serve rutbir dengan ice cream float yang sangat best macam makan kat A&W la kan.  Jadi ritu aku order spaghetti with 1/2 spring chicken and cream sauce, mushroom swiss burger, and buffalo wing dia. 


Ni rutbir dia, dengan harga dalam RM5 aje memang puas hati la dapat rutbir ni, dierang kata kira signature new yorkers ni minum air gini la.


Spaghetti dia memang puas hati, portion dia cukup cukup and cream dia tak memualkan sangat, sebab kengkadang tu dierang buat pekat sangat and terlampau mual bila makan. And just tengok spring chicken dia, besar jugak lah untuk spring chicken


Dan ini berger dia, besar jugak daging dia memang 100% meat dan sangat juicy daging berger dia dan chips yang dihidangkan jugak besar gedabak.


Yang ini pada aku wajib cuba, buffalo wing ni pada mulanya aku dah perlekeh dah rupa dia dah macam ayam goreng kunyit aje, tapi bila dah makan dia punya pedas memang sampai pijar la bibir semua! Must try this sebab sangat sedap dan pedas.


Dan sebagai penutup, kami order Chocolate MARS deep fried, sangat unik, dierang coat dengan batter then dierang goreng chocolate MARS tu, sangat bercoklat benda ni, amat sesuai bagi penggemar coklat yang tegar. Tapi sedikit manis bila makan banyak. 

Selain dari set gini, apa yang menariknya kat sini, dierang pon ada burger besar macam yazid burger, the GIANT YANKEE BURGER ni berharga RM45.00 siap denga fries sekali, barang siapa leh habiskan dalam tempoh yang ditetapkan sorang sorang, burger tu jadi free, dan muka masuk hall of fame cam kat bawah ni. 


Maaf, masa aku datang tu aku nak order berger ni tapi dah abeh katanya sok tengok dari gambar tu aje la, kalau ikutkan memang agak berat sebab dia hidang sekali dengan fries lagi, memang power la dierang makan camnie :)

TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM12 - RM80
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: One Utama, Depan Daiso New Wing

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...