Saturday, October 22, 2011

Widgets

REVISIT: UMAMI STEAMBOAT |SUNWAY|


[RESTAURANT CLOSED]
Update Information: 18 APRIL 2013


Ok, first of all aku nak mengucapkan terima kasih banyak banyak kepada Umami Steamboat (Facebook Official Page) kerana sudi menjemput kami (blogger) untuk datang dan menikmati hidangan steamboat disini. 


Ok, sini ada gak link video hasil nukilan geng geng dari Rouge Communications ( thanx Karen Tan!!!), seperti yang dalam video ni, lengkap sekali macamana nak pergi ke UMAMI STEAMBOAT ni, so enjoy jugak video ini yea!!



Walaupon aku dah datang sini banyak kali tapi kalini rasa lain sebab berkumpul dengan geng geng food blogger yang lain yang pada aku ianya satu pengalaman yang menarik. Ok, seperti review Umami Steamboat aku yang lepas, ada beberapa signature food dah ditambah dan ditambah baik dalam restoran ni, 


Chili Crab ni menjadi salah satu signature dish terbaru yang akan diperkenalkan dalam list buffet dierang (ikut hari) selain daripada ikan kembung assam pedas yang juga diperkenalkan masa sesi makan makan dengan blogger yang lain ni. Selain dari itu, ada jugak kepak ayam goreng rangup diperkenalkan selain dari signature utama dierang yakni chicken wing bbq dierang yang memang beratur punya lah!.


Selain dari main dish, pencuci mulut jugak dah ditambah dengan agar agar, ABC, dan buah pon semakin banyak berbanding sebelum ini. Sekarang ni Umami buat promotion kepada pelanggan dierang pada setiap hari isnin dan rabu buy 2 free 1, memang berbaloi la datang sini memang tak tipu punya. Bukan sebab aku selalu datang tetapi kerana kualiti yang dierang hidang tu buatkan kita nak datang lagi. :)


Tu antara gambar yang aku berjaya capture (sebab busy dok makan aje) dengan blogger yang lain. Ia satu pengalaman yang best dan aku memang ingin rasanya lagi join korang kalo ada event makan makan cenggini.


Thanx to Rebecca Saw for organizing such a great gathering!! :D
Thanx to DilaAriff for the nice pix yea :D

Secara kesimpulannya antara yang diupgrade di Umami adalah:

1. Ada air ICE LEMON TEA dan OREN selain dari CHINESE HERB TEA dan PU ER TEA
2. Item goreng dah bertambah
3. Seafood ditambah seperti ABALON, KUPANG, KEPAH
4. Item grill stored dalam bekas mudah ambil oleh customer
5. Harga mantain :D

4 comments:

  1. Hi hi! Nice meeting you the other night!
    I'm Rebecca - facebook.com/wackybecki :)

    ReplyDelete
  2. Hye there rebecca!nice to meEt u also!jumpa lagi nanti!

    ReplyDelete
  3. Wahhh..ni bila tukaq design blog nie..hehe..Nice meeting lu bro

    ReplyDelete
  4. hA!!!!....ada pon muuu!!! :D facebook ler sikit wehhhhh..... ok x? take advice from u also la.. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...