Wednesday, March 02, 2011

Widgets

T.G.I FRIDAY |THE GARDENS|

Bila awal awal bulan macam ni pada aku memang sesuai sangat untuk aku enjoy makan tempat yang mahal sekali sekala yea dak. Pada aku dalam sebulan tu boleh la sekali tu makan sebab penat lelah bekerja tu kengkadang nak jugak rasa kepuasan dalam berbelanja tu. Jadi destinasi pilihan aku pada bulan ni is TGI FRIDAY and aku pilih dekat The Gardens la sebab alang alang aku dekat sana jadi ape lagi, henjutkan aje la ngan kengkawan aku kat situ. Konsep restoran ni casual dining ngan food concept dia macam steak house pon ada, italian pon ada, leh kata western cuisine la. So, bila sampai kedai camni nak la rasa steak dia macamana pegi dia, so aku order New York Strip with blackpepper sauce dan set dia ada option untuk side dish, buleh pilih nak mash potato, chips, brocoli, jagung. Selain dari tu, kiterang pon ada order 

Ribeye Steak with wild mushroom sauceTennessee New York Strip & Shrimp , Sizzling Chicken and Shrimp ,Chicken and Shrimp Diablo. So bila order daging steak ni kami order MEDIUM je masak daging tu, baru la rasa daging tu, kalau mintak well done kang macam makan selipar la pulakkan. Steak menu memang takde masalah langsung dan aku SANGAT BERPUAS HATI dengan cara diarang masak daging tu, memang ikut kehendak la kan, kami mintak medium, bila potong daging tu lembut aje and dalam dia masih lagi PINK, so it is PERFECT. Then rasa plak Chicken item dia, walaupun dierang guna chicken breast, tapi tak kering and lembut je masak dia. And seperti yang member aku cakap, udang kat sini fresh, rasa sikit tengok memang terbaik, rasa kesegaran udang tu ditahap maksima, memang berbeza gila dari dekat VICTORIA STATION yang pada aku sangat MENDUKACITAKAN. Overall SANGAT BERPUAS HATI dan ia sudah setanding TONY ROMAS:) . And the best part is soft drinks is bottomless, maknanyea leh refill sampai perut kembong, so worth to pay la :)




Chicken and Shrimp Diablo



Chicken and Shrimp Diablo



Ribeye Steak with wild mushroom sauce



Ribeye Steak with wild mushroom sauce



New York Strip with blackpepper sauce

New York Strip with blackpepper sauce

Tennessee New York Strip & Shrimp



Sizzling Chicken and Shrimp



New York Strip with blackpepper sauce

New York Strip with blackpepper sauce


TASTE: 5 of 5

PRICE RANGE: RM 35.00 - RM 60.00

OVERALL: HIGHLY RECOMMENDED

ADDRESS:
Lot F226B, 1st Floor, The Gardens Mall
Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra
59200 Kuala Lumpur
Malaysia.
tel: 03 - 228 77611




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...