Friday, January 21, 2011

Widgets

RAJA SUP |TTDI|

Masa aku search kedai kedai jual sup tu aku nampak yang ni paling top, jadi tanpa membuang masa aku mencari lokasi kedai ni yang agak misterius sebab kedai dia kecik je sebab kongsi dengan kedai lain kat blok kedai area TTDI.  Jadi aku, ikien n jihan pegi la kedai ni sebab masing masing pon tengah lapar so bila masuk je kedalam kedai ni memang ada bau lembu yang kuat la  (agak memualkan bagi aku) and trus order sup dierang yang memang specialty kedai ni. Kat kaunter dia memang ada pelbagai jenis organ organ lembu yang leh dicampur dalam sup dierang, dari lidah lembu, perut lembu, limpa lembu, daging lembu part rangup2 sampailah ke TORPEDO ( kemaluan lembu) pon ada disediakan bagi memuaskan nafsu mereka yang dahagakan sup lembu :). Pada aku sup kat kedai ni BOLEHLAH, takde la sedap sangat seperti yang dierang dok katakan dalam blog yang lain. Lagipon sup dia terlalu berempah dan juga terlalu rasa DAGING yang memualkan orang yang makan sebab sup tu terlalu rasa berlemak. Pada aku if nak makan sup dia sekali ngan nasi pon memang takleh nak hilangkan bau tu. Lepas makan je semua rasa loya and cari sumthing masam utk makan sebab memang akan meloyakan punyea la. Tapi bagi dierang yang TEGAR dalam makan lembu sila datang ke kedai makan ni :) 






TASTE  : 2 of 5
PRICE  : rm5.00 - rm12.00
PLACE  : Small and discomfort



7 comments:

  1. lapar la pulak bila baca entry nie.
    time sejuk-sejuk best jugak kalau hirup sup panas-panas...

    ReplyDelete
  2. tauuu takpe...ahahahha....kene lak panas ada pedas pedas sikitkan...perghhhh~

    ReplyDelete
  3. kedai raja sup ni dh pindah ke? 2-3 kali sy dtg, tp tutup... :(

    ReplyDelete
  4. Sorry lambat reply, eheheh....saya tak perasan komen miss yanie, ok, kedai raja sup ni dah pindah, dia dah pindah berdekatan dengan ttdi medical center.

    ReplyDelete
  5. sedap la. akak da try dah. u should asked for sup herba. tapi ye la, different ppl different tastebud

    ReplyDelete
  6. dear,
    kat mane location raja sup sekarang, ye?

    ReplyDelete
  7. xpasti....last info dari tuan kedai sebelum tutup...dia cakap kedai baru kat area hospital pakar damansara....kat area area ttdi tu jugak la tu.....kurang pasti...tapi akan mencoba mencari semula :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...