Wednesday, November 03, 2010

Widgets

TONY ROMAS |MID VALEY|

Harini aku nak sembang pasal satu lagi steakhouse yang terbaek aku ada pegi dulu la. Kena la pon dengan harga dierang kan. So TOny ROmas (TR) punye signature dish mostly is daging la, jadi bagi penggemar daging dan juga spesis karnivor sinilah tempat yang paling sesuai. Ayat yang aku leh describe pasal TR ni ialah dierang ni sungguh pandai dalam menghargai bahan mentah dierang, kenapa aku cakap camtu? sebab cara dierang masak daging dierang sangat terbaek!! tender and juicy and portion yang cukup utk seseorang tu makan..  Specialty kat tempat ni ialah spare ribs dia.. memang terbaek la, daging lembu tu hanya tolak ngan garpu je pon dah terkopek, dengan sos BBQ special dierang membuatkan ribs tu betul betul sempurna, kira cam tak sia sia korbankan seekor lembu utk buat hidangan yang sedap camtu. Bukan takat food dierang je yang terbaik, even service oleh staff kat situ pon first class, dierang tak kenal erti double standard, and masa aku pegi ni dierang memang ada sediakan kain alas kat kiterang, tapi aku letak kat area tengkuk aku jadi..so jadi pelik la kan, dierang ni alert and terus bagi aku yang memang standard utk kat bahgian dada tu....puas hati la, memang berbaloi bayar service charge dengan service yang terbaik. 

 SOup of the day

Prawn Cocktail 

 Ribs terbaik!

Chicken grilled 

Steak Medium cooked 

Ribs lagi 

 Kami :)

Tisu basah pon disediakan 

Free Flow drinks

So overall Tony Romas ni sesuai la kalau nak pegi untuk special occasion atau nak try steak yang halal sebab ada je steakhouse yang tak halal cam Victoria Station tu kan..so bagi nak menikmati steak ditahap maksima, mari ke sini ler. Harga mahal n akan berpuas hati punyea :)

FOOD: *****
PRICE: *****
PRICE RANGE: RM40-RM60

3 comments:

  1. correction, dierang takde sticker halal coz dierang ada BAR....food dierang ada cert potong dageng halal and food takde gune liquor or wine :) ... alaa..macam makan kat william gak la :)

    ReplyDelete
  2. salam
    sedikit info yg saya dpt dr sahabat yg penah bekerja d situ....ade hidangannye mengunakan wine.....saya suke tony romas..tapi sejak tahu hal tu ..dah hampir 2tahun x kesana....walaupun teringin gile...pendam je kan rase hahahahah

    wallahualam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...