Wednesday, December 18, 2013

Widgets

DAILY BURGER @ TAMAN SRI GOMBAK

Assalamualaikum geng, kalini kita cari pot makan burger yang simple tapi sedap dan tak perlu la burger bakar ke, burger stim ke, kita back to basic, roti, daging burger frozen yang ready made (RAMLY, SAUDI dan sebagainya yang dipasaran) dan sayur beserta sos yang sepatutnya. Ini betul2 untuk yang dalam budget yang minima yea la kan tengah tengah bulan ni mana yang murah tu tarik je la, sementara nak nunggu Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2014 tu pon tak bukak lagi registration dia, tak silap aku dia bukak pon 23 Disember 2013 ni yakni hari Isnin sampei 31 Januari 2014. Eh melencong la pulop yea, ok jom kita ke Daily Burger kat Taman Sri Gombak sana nun.


Gerai burger ni start operasi dari pukul 11.30 pagi sampai pukul 3 pagi keesokannya dan dari timing tu dah nunjukkan betapa sibuknya diearang sepanjang hari. Jarang rasanya kita nak nengok gerai burger bukak time time makan tengahari yea dak? biasanya malam je yang orang niaga. Ok kedai ni korang leh jumpa bertentangan dengan McDonalds dan berdepan dengan 7 Eleven seperti dalam gambar nie. Dulu masa aku datang gerai ni, dia hanya guna satu stall, tapi sebabkan permintaan yang tinggi, dierang bukak dua gerai utk menampung permintaan yang tinggi itu.


Sorry sebab takde gambor burger yang dapat diambil sebab dapat burger tu terus makan sampai lupa nak ambik gambor, sedap bebenor katenye. Apa yang specialnya? ok, tukang masak dia kira pakar jugaklah dalam masak burger ni, dia tak tekan langsung daging burger tu dan biarkan ia masak camtu je, dan tak ambik masa yang lama sampai daging tu kering, sebab tu daging tu sangat juicy dan mantain shape dia tak kecut sangat. Dan dierang ni guna daging burger RAMLY yang 70gm so ia adalah yang tebal tu. Selain dari daging dan ayam, ada jugak burger ikan dan jugak burger arnab dan rusa kalau tak silap lah. Dengan harga serendah RM1.80 korang dah leh dapat burger yang sedap. Sayur yang digunakan adalah salad, timun, bawang dan menarik lagi dierang akan letak satu slice nenas dalam burger ni dan ini menambah rasa yang lain dari yang lain. Tak percaya mai datang sini nengok. :) Disertakan jugak video cara dierang buat order customer yang mintak burger special, dimana tak macam gerai lain kalau buat burger special nie. Meh kita nengok meh!


*Disebabkan post sebelom ni ada yang terasa hati sebab aku letak RECOMENDED ngan NOT RECOMENDED, aku akan tukor kepada MANGKOK MANGKOK SEDAP  ni pulak, so RANGE DARI MANGKOK 1 HINGGA 5 sama sepert 1-5 bintang yea, pada POST POST YANG LEPAS AKU TAKKAN TUKAR SEBAB YANG LEPAS TU LEPAS LAH! Harap Maklum :)

TASTE: 4 of 5
PRICE RANGE: RM1.50 - RM5
OVERALL: MUST TRY
ADRESS: Jalan SG1/11, Taman Sri Gombak, 68100 Batu Caves

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...