Tuesday, December 31, 2013

Widgets

INFLAME CHICK'N CHOP HOUSE@TAMAN MELATI

Penutup tahun 2013 kali ni ada post menarik untuk korang pegi lawati di Taman Melati, sambil menunggu masuk tahun baru korang boleh mai sini untuk merasa chicken chop yang sedap. Inflame Chick'N Chop House ni speciality dia western food, dan yang menjadi signature dierang kat sini adalah Chicken Pan Grill dan ofkoz la chicken chop. Meh kita intai intai sikit tempat dia nie.


Walaupon tempat dia tersorok sedikit tapi itu pada aku tak kesah kalau kita nak makan fud yang best betol tak? kemana saja kita sanggup masuk asalkan fud tu berbaloi dengan apa yang kita bayar. Jadi masa kami pergi tu, kami order Chicken Chop (RM9.90), Chicken Pan Grill (RM9.90) dan yang istimewa adalah special request Chicken Pan Grill n Lamb Chop (16.90) yang takde dalam menu list dia, tapi chef dia ni sangat passionate pasal food jadi dia enjoy dengan apa yang dia masak.


Food yang disediakan disini adalah cook to order dan portion size memang cukup2, cuma korang akan nampak ayam grill tu kecik sikit sebab dah mengecut bila dimasak tetapi bila makan, dia punya juice mantain dan ayam tak kering, rasa yang sangat sedap dengan marination rahsia dari chef dia buatkan ayam, daging dan kambing kat sini sangat sedap. Selain dari protein, sos blackpepper dia pon sangat tak mengecewakan sebab sos ni memang dierang buat sendiri hari hari untuk menjamin kesegaran dan originaliti pada food kat sini.

 

Ok jom kita komen food yang dierang hidangkan kat kami aritu. Yang ni Chicken Chop, so standard kalau chicken chop memang ianya breaded dan digoreng dalam minyak yang panas, yang ni kalau tengok on size memang puas hati, tapi sedikit kecewa dengan breaded dia sebab sedikit tebal dan kurang rasa, tapi alhamdulillah seb baik sauce dia cover cantik punya so takde hal sangat tapi depends on citarasa masing masing nah, sebab pada aku ianya sedikit kurang kick tapi still ok. 


Ok yang ni Chicken Pan Grill, yang ni pada aku memang terbaik, sangat sedap sebab ayam dia masak cukup2 tak overcooked dan marination ayam ni pon sedap dan dimandikan dengan sauce blackpepper ni, sangat berjaya dan sangat sedap.

 

Ok yang ni pulak Chicken Pan Grill n Lamb Chop, tahap masak lamb tu boleh request kat chef tu nak medium ke, nak done ke... well done ke, itu semua bergantung pada selera gigi masing masing, aku lebih suka pada medium je dan chef ni berjaya buat dengan baik kambing tu dan ofkoz ayam tu memang masak dengan baik ler.


Kat tempat makan ni ada menyediakan 3 jenis air, iaitu Tropical Punch Soda (RM1.50), Blackberry Pop Soda (RM1.50) dan Red Rose Soda (RM1.50) dan ketiga tiga air ni sedap, dan ofkoz korang leh mintak ais kosong kalau korang nak bilas mulut tu yea dak. Selain dari chicken chop, lamb chop, steak, fish n chip dan fries, ada jugak option untuk korang enjoy ringan ringan macam waffle dengan topping yang pelbagai. Dan selalunya dalam kul 8.30malam keatas tu tempat ni akan penuh dan ramai yang tunggu menurut kata chef tu ler. 


Stall ni baru lagi dibuka dalam 1bulan lebih tetapi sambutannya menggalakkan dan memang ikut selera tekak orang kita, selain dari itu, apa yang buatkan ia seperti makan dirumah sebab memang dierang buat kat rumah sendiri kerana ini memang family business dimana adik beradik yang dok layan customer, dok masak dan setup semua ni. Jadi korang patut mai sini n rasa sendiri adakah ia berbaloi ataupon tidak.

TASTE: 4 of 5
PRICE RANGE: RM 10- RM 20
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: 18-48, Persiaran Taman Melati, Taman Melati, 53100 Kuala Lumpur

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...