Wednesday, October 09, 2013

Widgets

TEOCHEW CHENDUL PENANG ROAD FAMOUS BRANCH | PARADIGM MALL |

Ini berita baik kepada peminat chendul (cendol) yang femes kat Penang yang pernah aku review dulu kat sini Teowchew Chendul . Kalau nak makan cendol yang paling sedap selalunya kita kena ke Penang sebab kat situ ada cendol yang sangat femes kat tepi lorong jalan Lebuh Keng Kwee. Tapi sekarang korang dah leh senang hati sikit bagi orang bahagian kl or selangor  sebab dierang dah bukak branch kat Paradigm Mall betul betul depan Tesco :). 


Masa aku pergi tu memang ada feel macam kat Penang tu, sebab ramai sangat orang, tu yang pasti lah! So mesti kena cuba la kan, nak tau rasa dia sama ke tidak, nak kena p penang jugak ke tidak kan. Untuk play safe aku rasa satu mangkuk dulu sebab satu mangkuk pun dah mahal RM4.90 utk original punya. 


Dengan harga semangkuk RM4.90 korang mesti akan berpikir lebih baik p penang sebab lagi murah tapi larat ke nak ke sana semata mata kan, so aku budget kos dierang nak bawak benda ni kesini la yang buat satu mangkok ni jadi mahal. Tak kesah pon janji rasa kena sama, so aku try yang ni memang rasa dia sama tak lari dari rasa kat penang punya dan utk bagi kita rasa berbaloi bayar RM4.90 semangkok, dierang buat portion besar sikit dari yang original kat lorong Keng Kwee tu. 


Untuk bagi gimik kepada kedai ni, dierang bawakkan jugak sign lebuh keng kwee tu kesini, tapi pada aku kalau nak feel betol betol memang kena ke sana la tapi mcm aku cakap tadi, semata mata? so dah ada option bagi yang mengidam ketip bibir pada chendol maha sedap ni leh mai sini, tapi kena sabar sikit sebab sini service slow sikit sebab ramai sangat orang dan bukan setakat cendol je dierang ada, ada gak mcm kat penang dierang serve jugak mee kari, assam laksa dan rojak buah! Ok sekarang aku betol betol lapor bila sembang pasal tempat ni, so korang patut mencubanya bagi yang first time dan lepas cuba ni korang kena rasa yang original kat lorong lebuh keng kwee! :)

TASTE: 5 0f 5
PRICE RANGE: RM4.00 - RM15
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: PARADIGM MALL (OPPOSITE TESCO)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...