Friday, October 04, 2013

Widgets

ARNOR CREPE | SUNWAY PYRAMID |

Ok geng, kali ni kita tengok tengok dessert pulak yea! Yang ni pasti mampu melampiaskan nafsu terhadap ice cream dan juga kepada dessert khususnya lah! Ok, Arnor Crepe ada kat Sunway Pyramid area Asia Avenue kat atas tu dan korang pasti jumpe punye sebab dia kat area stall2 food kat situ. 


Pernah nampak tak? ok menurut staf yang keje situ katanya tahun ni baru bukak Arnor Crepe ni tapi tak tau la, kalau dia tipu aku, maknanya korang pon kena tipu la, tapi memang lalu lalang kat sini pon tak perasan kedai ni pon sebelom nie.  Tapi dengan kaler oren kedai ni pasti akan nampak punyalah!.


Ok menu memang banyak, harga pon berpatutan dan dengan size yang dierang bagi, rasa macam nak bagi duit lebih lak kat dierang sebab memang berbaloi sangat. Masa ni aku try Custard and Honey (seperti dalam video dibawah) dan Arnor Signature Mango Sundae. Terus terang aku cakap dua dua sangat sedap. Crepe tu dimasak masa tu dan terus dibentuk dan dimasukkan filling yang kita nak, so kepuasan menikmati crepe yang panas dan dimasukkan dengan feeling custard dengan honey tu kombinasi yang complete ibarat Adam Af dan Fiza Elite.


Dua dua tu aku punye, yang kiri tu diearang buat custard and honey, dan yang kanan untuk Mango sundae tapi yang kanan tu tak jadi crepe dia, so diarang buat yang kedua, crepe base ni kena cantik sebab diearang nak letak icecream and so on so taknak ada kebocoran disitu :)


Yang ni Mango Sundae, seperti aku cakap tadi memang berbaloi, tengok pada size tu pon dah cukup untuk cover 2-3 orang makan nie, dengan isi mangga yang dierang letak, ice cream vanila, whipped cream some more, hadoi memang complete la, pendek kata korang memang kena try signature diearang ni dan memang tak hairan la kenapa dierang panggil ni SIGNATURE sebab sangat sedap. 

TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM5-RM10
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: Asian Avenue, Sunway Pyramid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...