Friday, June 17, 2011

Widgets

PHO'HOA VIETNAMESE RESTAURANT |THE MINES|

Ini restaurant sangat rare nak jumpa sebab ni restaurant vietnamese yang halal dan kita berpeluang la nak merasa makanan dari Vietnam ni. Aku ni pon memang tak pernah rasa food vietnam ni dan ini peluang terbaik untuk merasa food kat sini. 

Kami order satu mangkuk Beef Noodle (RM13.00), beef noodle ni bukan takat letak daging lembu aje, ada jugak dia letak perut, bahagian daging yang lembut (yang selalu untuk sup gearbox tu) pehtu ada kitab (perut lembu bahagian luaran. Memang sedap sup ni sebab sup tu sendiri dari stok daging dan rasa sup tu cukup rasa. Dihidang dengan side sambal, sambal tu ada rasa macam asam pedas punya paste, sangat sedap bila campur. Selain dari Beef noodle nie, kami order gak fried spring roll (RM1.30/piece) and yang ni memang level geleng kepala ya'amat sebab kat sana memang famous dengan spring roll yang mentah dan yang goreng gini, ala ala macam popiah S.S Ali gitu kat malaysia ni. Pehtu kami pon try steamboat set (RM50), yang ni ada 2 set, leh mintak set daging atau nak set seafood pon boleh jadi kami ambik seafood sebab dah makan beef noodle. Yang uniknya steamboat ni adalah bekas sup dia, dia tak gune eletrik pon, pakai arang untuk panaskan kuah dia,memang unik. 

Selain dari itu, daya tarikan kat sini adalah kopi dia, kopi vietnam ni dia unik sikit sebab dia akan hidang kat kita sambil kopi tu tengah ditapis lagi dalam gelas (menggunakan alat unik untuk menapis kopi) dah siap letak susu dalam tu. Kalau panas dia terus serve dalam tu, tapi kalau order sejuk, dia akan hidangkan satu gelas yang ada ais dan gelas tu pon dah di frozenkan siap siap and then buh air tu panas panas. Perghhhhh...memang terbaik kopi dia and aku boleh cakap kopi dia lagi sedap dari white coffee tau. :) Jadi bagi yang berminat kedai ni ada kat mines and ada jugak kat the curve, jadi selamat mencuba!










TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM 12.50 - RM55.00
OVERALL: RECOMMENDED

ADDRESS:
Lot No L1-96A, Level 1
The Mines
Jalan Dulang, Mines Resort City
43300 Seri Kembangan
Selangor Darul Ehsan
603-8941 1854

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...