Friday, June 03, 2011

Widgets

NASI GANJA (NASI KANDAR JAMAL MOHAMED) |BUTTERWORTH PULAU PINANG|

Jangan korang terpedaya dengan nama nasi ni, dan jangan la rasa was was pulak, nasi ganja tak bermaksud dierang letak ganja dalam nasi tu sebagai pelaris tapi lebih kepada nasi kandar yang buat orang tak berenti nak makan dan akan teringat memanjang kat kedai makan ni. Jadi kalau anda singgah ke penang dan sebelum anda nak naik feri ke, jambatan ke untuk ke pulau, singgah kat butterworth dulu, singgah kat gerai nasi ganja ni, gerai kecik dia ni bukak jam 11.00 malam dan keatas kat tepi jalan, tapi jangan risau, pagi pon dia dah bukak kat sebelah je dengan gerai dia bukak ni dia ada restoran dia (sebab taknak bayar permit 24jam dia bukak camni la) 

Apa yang membuatkan orang beratur panjang nak makan sangat nasi ganja dia ni terletak kat nasi dia, nasi dia bukan hidang nasi putih macam kandar biasa, tapi dia hidang nasi minyak (bukan macam kenduri tu,yang tu kaler kuning kuning....yang ni kaler putih) dan sangat berlemak dan sangat serasi dengan semua jenis kari yang dia campur. Memang geleng kepala punya. Menghidangkan pelbagai jenis lauk seperti ayam goreng, ayam kari, ikan bawal goreng, sotong, pendek kata semua jenis lauk nasi kandar dia ada jual dan yang paling menusuk kalbu aku adalah telor sotong dia, ini memang terbaik makan dengan nasi dia. Hehehe....ini destinasi wajib bagi yang ke Penang.

Lokasi kedai ni senang je, kedai dia bertentangan dengan telekom butterworth. Korang kalau jumpe telekom ni korang akan senang je nak jumpe kedai makan nie :)







TASTE: 5 of 5
PRICE RANGE: RM 6.00 - RM 12.00
OVERALL: RECOMMENDED
ADDRESS:
RESTORAN NASI KANDAR JAMAL MOHAMED
JALAN TELEKOM
12000 BUTTERWORTH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...