Friday, November 22, 2013

Widgets

MANCONGKAM CHICKEN RICE @ JALAN GOMBAK BATU 4

Salam geng! Ok, kalini aku nak share ngan korang sebuah restoran ni, Mancongkam nama dia yang mana speciality dierang adalah nasi ayam! Apa yang bezanya nasi ayam dierang ngan nasi ayam lain diluar sana? Meh sini kita rungkaikan! ha gitu!. Aku mula kenal restoran ni bukan kat Jalan Gombak tapi kat Shah Alam Seksyen 7 belakang Unisel sekarang ni. Time tu balik dari kelas terus g sini makan nasi ayam ni tak pon singgah mamak hakim yang tak jauh sangat dari restoran tu sebab selalu penuh aje. So aritu aku ngidam nasi ayam ni terus ke shah alam dan ronda ronda situ rupanya dah tutup la pulak restoran dia yang branch tu dan terpaksalah kol nombor henpon restoran ni yang leh dapat kat internet tu. So secara rasminya dah tutup dan ada satu je restoran dia kat Jalan Gombak Batu 4 dan aku redahkan jugak demi sesuap nasi :p


Nin dia restoran dia, macam aku cakap tadi, apa yang specialnya nasi ayam dia adalah pada ayam dia sendiri dimana dia ada dua jenis iaitu ayam goreng biasa, dan lagi satu ayam yang digoreng garing yang mana memang mendapat perhatian dan order paling laris adalah yang garing tu la. Susah nak dapat tempat jual nasi ayam yang sediakan ayam goreng garing ni, dan setahu aku Mancongkam ni je yang ada rasanyalah, tak tau le kot korang ada tempat lain, leh share2 gak kan :).


Menu dia tak banyak sangat dan sangat straight forward mana food base dia semua yang simple2 dan berasaskan ayam kecuali air minuman lah.


Ok, yang ni set nasi ayam dia yang memang fast selling kat restoran ni , set dia sekali ngan sup, sos cili (cili dia macam sos keropok lekor) bersama nasi ayam dan set ayam garing la. Macam biasa kalau g gerai nasi ayam camni mintak je parts ayam yang kita nak dan aku akan mintak bahagian thigh sebab dada agak kering bila digoreng garing.


Apa yang best jugak dengan set kat Mancongkam ni adalah sup dia, sup dia ni pelbagai guna gak sebab leh guna untuk menu sup ayam dia dan yang lebih menariknya sup dia ni adalah kurang berminyak dan dierang letak cili padi untuk merasa sedikit kepedasan pada sup tu dan itu pada aku signature kepada mancongkam ni sebab kombinasi tu sangat serasi.


Korang tengok ler ayam dia nie, memang nampak kegaringan dia dan menurut berader kaunter kat sini cakap bila orang order ayam garing tu baru dia masukkan dalam kuali ayam yang dah disiap goreng biasa tu, so secara tak langsung ayam tu panas dan garing sebelom dihidangkan kepada pelanggan.Jadi rugi tak try ni dan korang akan berpuas hati kat sini.

TASTE: 4 of 5
PRICE RANGE: RM5-RM20
OVERALL: RECOMMENDED
ADRESS: 299, Jalan Gombak, Batu 4 3/4, 53000 Gombak, Kuala Lumpur
TEL: 016 3958657

3 comments:

  1. fuhhh..nampak macam sedap aje nasi ayam goreng garing nih.

    ReplyDelete
  2. Sangat sedap!!! Garing2 panas lak tu!

    ReplyDelete
  3. Hello Sir/Madam,
    I would like to invite you to please create your account and share your favourite links, images, posts and videos on FavouritePost.com. You can also try Triplebx.com - A free banner exchange network for bloggers helps you to increase your traffic.
    Thanks,
    Admin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...