Thursday, November 21, 2013

Widgets

THE CUP | PUBLIKA SOLARIS DUTAMAS |

Korang dah biasa makan makanan korea? Yea la sejak K-POP melanda Malaysia ni takkan taknak rasa makanan yang Super Junior, Big Bang, 2ne1, ataupun geng2 Running Man selalu makan yea dak? Ok, sebelum ni selalu gak aku dok post tempat makan fud2 dari sana, ada yang best, ada yang tak best, kalini aku nak tambah koleksi tak best aku (*ini mengikut citarasa saya, mungkin berbeza dari citarasa mereka yang lain ). Nama tempat ni THE CUP kat Publika Solaris Dutamas yang mana dierang cuba untuk stylo-kan makanan snek orang korea kat malaysia ni dengan letak food tu dalam bekas macam chinese fud tu dan yang pasti ia adalah HALAL. Ha meh nengok fud dia sedap ke idok! :p 

 

Ok, kat sini dierang mempertaruhkan makanan snek yang simple simple kat sana macam ram yun (ramen), ada nasi ngan ayam bbq or daging, dan yang menjadi tumpuan adalah Tteokbokki iaitu tepung beras bentuk macam kepok lekor tu dimasak dengan sos pekat cili paste yang pedas. Kat korea n mana mana restoran atau gerai2 akan ada menu ni dan menjadi menu yang sangat digemari oleh mereka disana. 

 

So xnak cuba benda pelik2 kami order yang simple je dan yang recommended je.So amek signature dish dia Spicy Tteobokki dan yang menarik perhatiannya adalah packaging dia, sangat menarik dan mampu membuat orang benti untuk mencobanya.


Ok, so bila dah beli kena la test power ke idak. Secara jujurnya fud n sangat FAIL dan rasa pon tak sedap mana pon,mulakan dengan sos dia, cair dan tak pedas langsung walhal dah nama dia SPICY, dan tak dilupai Tteobokki tu sendiri yang sepatutnya makan kenyal, jadi sangat lembik seperti dah direbus lama dan disimpan tunggu orang order aje. Selalunya ada macam fishcake dan sosej dalam ni tapi kuantitinya sangat sikit dan yang banyaknya hanya bawang. Mungkin harga bawang tengah murah kot sampai dierang letak bawang lebih dari tteobokki tu. Sangat mengecewakan dan aku takleh bayangkan untuk mencoba food lain kalau basic ni pon dierang tak lepas. So tempat ni sangat tak di recommend kepada geng2 yea :) Tapi kalau nak rasa dan buktikan yang aku salah or what silakan dan sekali lagi aku nak cakap ini ikut citarasa aku untuk panduan masing2... jangan sampai suruh aku dok g keje sana sudah lah! :)

TASTE: 2 of 5
PRICE RANGE: RM15- RM20
OVERALL: NOT RECOMMENDED
ADRESS: Publika, Solaris Dutamas, 50480 Kuala Lumpur

4 comments:

  1. cam besh je :D btw SM done folllow sini, jemput singgah ke blog kalau sudi :)

    http://santanmanis.blogspot.com/2013/11/pengalaman-sepanjang-berada-di-ktho.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok tq tq.. sila like page fb foodt8ge jugak yea

      Delete
  2. Nice review, 2 out of 5 hmm mcm x best je.. btw blog ni dh berwajah baru la.lebih berapi wee :)

    Jom Terjah : Bunuh Filem Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea Khalid Kyle! Memang tak sedap sangat pon.... gaya dah moden, packing dah best... tapi... dierang lupa utk enhance flavor :p hehehehe.... perasan gak yea wajah baru tersebut.. hehehhehe.... sudah terjah terjah terjah!!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...